هر بازاریاب دیجیتال می خواهد در نتایج موتور جستجو به رتبه برتر برسد. با این حال، اگر وب سایت جدیدی راه اندازی کرده اید یا کلمات کلیدی شما اشباع شده است، استفاده از تبلیغات پولی ایده خوبی به نظر می رسد. استراتژی کمپین های PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک می تواند منجر به پیدا کردن سرنخ ها، فروش و یا ورود به وب سایت های شما شود. در حقیقت، مشاغل به ازای هر دلار که در گوگل ادوردز خرج می کنند، به طور متوسط 8 دلار درآمد دارند. بهینه سازی کمپین های PPC کار ساده ای نیست، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید میتواند بسیار قدرتمند و مفید باشد. درست مانند سئو، انجام تحقیقات گسترده درباره کلید واژه ها، بهینه سازی تبلیغ و طراحی صفحات فرود پر سرعت، بسیار ضروری است. خوشبختانه، ابزارهای PPC بسیار مؤثری وجود دارد که به شما کمک می کنند استراتژی PPC رقبا را تحلیل کنید، ترفندهایی را در فعالیتهای خود بیابید و فعالیتهای PPC خود را بهبود بخشید.
اگر می خواهید در تبلیغات PPC خود یک جهش تکاملی داشته باشید و به صرفه جویی در زمان مدیریت تبلیغات PPC خود می اندیشید، به لیست پنج ابزار عالی برای بهبود تبلیغات PPC زیر نگاهی بیندازید، این ابزار ها به شما ایده های سودمندی برای بهبود تبلیغات در گوگل می دهند و می توانید درآمد حاصل از کسب و کار خود را چندین برابر کنید.
پنج ابزار برای بهبود تبلیغات PPC
1. WordStream: فعالیتهای PPC خود را ساده کنید
WordStream ابزاری زیبا و سازماندهی شده را ارائه می دهد که به صاحبان مشاغل کوچک و متوسط که می خواهند کمپین های PPC خود را بطور صحیح در سیستم عامل های تبلیغاتی مدیریت کنند، کمک می کند. این ابزار می تواند با کانالهای مختلف PPC مانند گوگل ادوردز، فیس بوک، بینگ و اینستاگرام ادغام شود.
یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار، هفته کار 20 دقیقه ای است، این ویژگی شامل 9 آیتم می باشد تا به شما در بهبود روند کلی PPC کمک نماید و همه چیز را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. پیشنهادهایی برای تعیین بودجه تبلیغات، شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند و منفی در ادوردز ، تقسیم گروه های تبلیغاتی و ایجاد گزارشات در مورد نرخ تبدیل، ارائه می دهد. ویژگی مهم WordStream این است که هنگام بروزرسانی گوگل و بروزرسانی های الگوریتم آن، همه تغییرات و بروز رسانی ها را ادغام می کند. بنابراین، لازم نیست که مرتباً آنها را بررسی کنید.
هزینه: رایگان به مدت 7 روز، 299 دلار در ماه برای برنامه های 3 ماهه.
2. SE Ranking: بررسی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا
ابزار تحقیق SE Ranking بر تحقیقات کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی متمرکز است. هنگام تحقیق در مورد رقبا در SE Ranking، می توانید دامنه خود را وارد کنید تا لیستی از وب سایت هایی را پیدا کنید که در تبلیغات پولی با شما رقابت می کنند. همچنین می توانید ببینید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، کدام تبلیغات بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند، رتبه آن ها در موتورهای جستجو چیست و نحوه نمایش تبلیغات در تبلیغات پولی چگونه است. این ابزار داده های رقیب مانند حجم جستجو،CPC ، KEI، هزینه ترافیک و تعداد کلیک را نشان می دهد.
با مراجعه به بخش “تاریخچه تبلیغات” می توانید نمودارهای تصویری از آمارهای قبلی را براساس بازه زمانی دریافت کنید که موقعیت، بودجه ماهانه و کلمات کلیدی را نشان می دهد. این اطلاعات برای شما این امکان را فراهم می کند تا کلمات کلیدی رقبا که در گذشته پیشنهاد داده اند را مشاهده کنید و بفهمید که آیا شما باید یک استراتژی مشابهی را طی کنید یا خیر. شما به راحتی می توانید تمام اطلاعات لازم را در یک پرونده اکسل ذخیره کنید و با تیم خود به اشتراک بگذارید.
هزینه: حدود 39 دلار در هر ماه شروع می شود، یک حساب آزمایشی و نسخه ی نمایشی 14 روزه نیز ارائه می نماید.
3. Finteza: انجام یک تحلیل PPC تأثیرگذار
Finteza یک ابزار تحلیلی تبلیغاتی پیشرفته است که درصد دقیق ترافیک باکیفیت و بی کیفیت به وب سایت شما را نشان می دهد. این ابزار شامل جمع آوری، پردازش و نگاشت داده ها از طریق نمایش نمودارها و گزارشات در زمان واقعی است تا بتوانید مهمترین اطلاعات را در هر زمان که بخواهید ارایه نمایید. Finteza گزینه های زیادی برای ایجاد، پیکربندی و هدف گیری کمپین های بازاریابی برای هر وب سایت فراهم کرده و فوراً گزارش ها و آمارهای دقیقی در مورد کلیک ها، تعداد دفعات نمایش و نرخ تبدیل تبلیغات را به شما ارائه می نماید. همچنین می توانید اهداف تبدیل مختلفی را تنظیم نمایید و از گزینه retargeting برای نمایش تبلیغات بهینه شده خود به کاربران استفاده کنید. این ابزار امکان ادغام چندین سیستم CMS را نیز ارائه می دهد.
یکی از بزرگترین مزایای آن، ردیابی تعامل کاربر است. به این معنا که این نرم افزار، داده های تمام سیستم عامل های تبلیغاتی را که از آنها خریداری می کنید، جمع آوری می کند و شما را قادر می سازد تا آنها را با تبدیل های فردی تطبیق دهید.
هزینه: این نرم افزار یک نسخه آزمایشی 30 روزه و قیمت 4 دلار در ماه است.
4- Unbounce: صفحات فرود اختصاصی بسازید
صفحات فرود برای فرایند PPC بسیار مهم است زیرا تبدیل در صفحات فرود اتفاق می افتد. یک ابزار قوی مانند Unbounce در جهت ساده کردن کل فرآیند پیشنهاد می گردد. این ابزار شامل طیف گسترده ای از ویژگی های بسیار جذاب مانند تست A / B ، جایگزینی متن پویا، صفحات فرود AMP و داشبورد داده های واقعی می باشد. حتی این امکان وجود دارد که شما متن را در صفحه فرود سفارشی خود با سرعت تغییر دهید تا مطابق آنچه کاربران در جستجوی آن هستند، مطابقت داشته باشد و آنها را بدون یک خط کد، تست نمایید. Unbounce برای هر نوع صفحه فرود مورد نیاز شما (صفحات فروش، کتابهای الکترونیکی، رویدادها، محصولات و غیره) بیش از 100 قالب را ارائه می دهد.
هزینه: قیمت از 79 دلار در هر ماه شروع می شود، اما می توانید یک آزمایش رایگان 14 روزه داشته باشید.
5. Bannersnack: نمایش تصویر تبلیغاتی و الهام بخش
هدف اصلی تبلیغات این است که مردم نسبت به محصولات شما کنجکاو شوند. اگر از تبلیغات بنری استفاده می کنید که دارای محتوای تعاملی هستند، کاربران به احتمال زیاد روی آنها کلیک می کنند. یکی از بهترین راه حل ها برای انجام این کار استفاده از نرم افزار Bannersnack است. این ابزار برای متخصصان تبلیغات طراحی شده است تا در زمان طراحی بنرها در اندازه های مختلف صرفه جویی کنند. شما می توانید بنرهای متحرک و استاتیک را از ابتدا ایجاد کنید یا از قالب های با کیفیتی که توسط طراحان حرفه ای ساخته شده و توسط بازاریابان بهینه شده، استفاده کنید. یکی از راحت ترین ویژگی های این نرم افزار، امکان ایجاد کل بنر در یک نوار ابزار ظرف چند دقیقه است. سازنده بنر با کلیه شبکه های تبلیغاتی مهم(فیس بوک، گوگل ادز و…) سازگار است. یکی از ویژگی های اخیر این نرم افزار، گزینه ایجاد تبلیغات AMPHTML است.
هزینه: از 7 دلار در هر ماه شروع می شود.
نتیجه گیری
امروزه تبلیغات گوگل یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین می باشد و کاربران زیادی با استفاده از این تبلیغات توانسته اند درآمد خود را در زمان کوتاهی چندین برابر کنند. به همین دلیل کارشناسان تبلغات در گوگل رادمان استفاده از ابزارهای مناسب PPC به شما پیشنهاد می کنند تا کلمات کلیدی رقبای خود را با بهترین عملکرد کشف کرده و اطلاعاتی مربوط به آگهی و موارد دیگر را بدست آورید. همچنین، این ابزار ها به شما کمک می کنند تا در وقت خود به مقدار زیادی صرفه جویی کنید زیرا می دانید رقبای شما از چه راهبردهای بازاریابی برای به دست آوردن بهترین نتایج استفاده می کنند و شما نیز می توانید از آن ها الگو برداری کنید.