طراحی سایت / اپلیکیشن / دیجیتال مارکتینگ
تهران/خیابان میرداماد/برج پم/طبقه 3
شنبه-پنج شنبه: 07:00 - 17:00
  نکات و ابزارهای بازاریابی ویدیویی

امروزه به نظر می رسد دنیای محتوا از مقالات درج شده در وبلاگ ها به بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ منتقل شده است، که این مساله با ظهور یوتویوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان (بعد از گوگل) شفاف است. یوتیوب در سال 2005 فعالیت خود را با تنها تعداد کمی ویدئو آغاز کرد و هم اکنون به بزرگترین پلتفرم ویدیویی با بیش از 30 میلیون بازدید کننده و پنج میلیارد بازدید ویدیو در روز تبدیل شده است.

تحقیقات انجام شده توسط HubSpot در سال 2017 نشان داد که افراد  فیلم ها را به سایر موارد موجود در بازاریابی محتوا ترجیح می دهند. به همین دلیل، در سال های اخیر برند های زیادی به بازاریابی ویدئویی توجه کرده اند. در سال 2019 تعداد شرکتهایی که از ویدئو مارکتینگ به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند به 87 درصد رسید، که این آمار در سال 2017 و 2018 به ترتیب 63 درصد و 81 درصد بوده است!!!

در این مقاله، نکات کلیدی را در مورد بازاریابی ویدیویی و برخی از ابزارهای مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه برای شما توضیح می دهیم. با در نظر گرفتن این نکات در استراتژی های بازاریابی ویدئویی خود می توانید ترافیک خود را به طور معجزه آسایی چندین برابر کنید و به نتایج قابل توجهی برسید.

چه عواملی موجب رشد بازاریابی ویدیویی شده است؟

به نظر شما چه چیزی باعث تغییر این روند شده است؟ اولین عاملی که موجب تغییر این روند شده این است که ما انسان ها به طور ذاتی، محتوای ویدئویی را نسبت به پست ها، راحت تر درک کنیم و سریع تر می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. مغز ما به گونه ای طراحی شده که می تواند 95٪ از اطلاعاتی را که در یک فیلم می بینیم به خاطر بیاورد، در حالی که فقط 10٪ از اطلاعات خوانده شده را به خاطر می آورد.

عامل دوم محبوبیت تلفن های هوشمند است. طی یک دهه گذشته، افراد به قدری به تلفن های هوشمند خود وابسته شده اند که حتی 1 دقیقه هم نمی توانند بدون آن زندگی کنند. آمارها نشان می دهد که 75٪ از کل بازدیدکنندگان ویدئو در اینترنت از موبایل های خود استفاده می کنند. علاوه بر این، 92٪ از این بازدیدکنندگان تمایل دارند ویدئو موردنظر را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. یعنی اگر محتوای با کیفیت و مفید برای مخاطبان مناسب ایجاد کنید، فیلم های شما شانس بالایی برای محبوبیت خواهند داشت!

نکات بازاریابی ویدئویی برای افزایش ترافیک

1. یک تصویر بندانگشتی جذاب ایجاد کنید

عنوان و تصویر بندانگشتی ویدیو اولین مواردی است که بینندگان هنگام جست و جو در گوگل، یوتویوب و وب سایتهای دیگر در اینترنت به آن توجه می کنند. در واقع این دو ویژگی بیانگر این هستند که ویدئو درباره چیست و شامل چه محتوایی است. هرچه بینندگان به عنوان و تصاویر بندانگشتی ویدئوی شما علاقه بیشتری داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که بر ویدئوی شما کلیک کنند.

نکات:

– اطمینان حاصل کنید که تصویر بندانگشتی بخشی از ویدیوی خود شماست، سعی نکنید مخاطبان را با تصاویر جعلی فریب دهید.

– در انتهای ویدئوی خود از تصاویر جالبی به عنوان یک تیزر استفاده کنید تا بازدیدکنندگان به تماشای ویدئوی شما ادامه دهند.

– قرار دادن چهره و صورت به عنوان تصاویر بندانگشتی می تواند تاثیر بیشتری بر احساسات بینندگان بگذارد.

2. ایجاد محبوبیت در رسانه های اجتماعی

هنگامی که مشغول تبلیغاتی در زمینه بازاریابی ویدیویی هستید، باید تمرکز شما روی پلتفرم های های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتویوب و همچنین رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و اسنپ چت باشد. به طور متوسط ، مردم روزانه تقریباً دو ساعت از وقت خود را بر روی این پلتفرم ها می گذرانند. به نظر می رسد این پلتفرم ها مانند یک معدن طلای خوب برای تبلیغ برند شما می باشند، اینطور نیست؟

نکات:

– فیلم های با کیفیت بالا را به طور مرتب ارسال کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید تا برند خود را بسازید.

–  تگ های ویدئو در یوتویوب و هشتگ های موجود در رسانه های اجتماعی را بهینه کنید، تا محتوای شما به راحتی پیدا شود.

– اجازه دهید تا تبلیغ کنندگان و برندهای معروف دیگر به ویدئوی شما دسترسی داشته باشند تا در به اشتراک گذاری و ارتقای آن به شما کمک کنند.

3. سئوی ویدئوی خود را بهبود دهید.

رسانه های اجتماعی بستری را برای افزایش آگاهی از برند شما و حضور آن ایجاد می کند . با ورود مخاطب به وب سایت تان می توانید آنها را به مشتری های وفادار تبدیل کنید. بنابراین ، مهم است که فیلمهای موجود در وب سایت شما مورد پسند موتور جستجو باشد.

نکات:

– رونویسی را برای فیلم خود فراهم کنید که  در جستجوهای کلی گوگل نمایش داده می شود.

– متا دیتا فایل ویدئویی خود را با کلمات کلیدی مرتبط و پر سرچ کاربر در عنوان و توضیحات ویدیو بهینه کنید.

– نقشه سایت ویدیویی ایجاد کنید و آن را به سرچ کنسول گوگل ارسال کنید.

-بهبود سئو بازاریابی ویدیویی

4. اطمینان حاصل کنید که ویدئوی شما موبایل فرندلی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیشتر فیلم ها در دستگاه های تلفن همراه مشاهده می شوند. تحقیقات انجام شده توسط فیسبوک نشان داد که افراد 1.5 برابر تمایل بیشتری به تماشای فیلم از طریق تلفن همراه نسبت به کامپیوتر دارند.

نکات:

– از پخش کننده های ویدیویی ریسپانسیو مانند یوتویوب، Vimeo یا Brightcove استفاده کنید. این پلتفرم ها براساس پهنای باند بینندگان، به طور خودکار کیفیت فیلم را افزایش یا کاهش می دهند.

– به اندازه متن توجه کنید، زیرا متنی که در صفحه تلویزیون بزرگ به نظر می رسد، در صفحه گوشی های هوشمند کوچک به نظر می رسد.

– زمان پخش ویدیو را با توجه به هدف خود تنظیم کنید. یک فیلم پشت صحنه یک ساعتی برای یوتویوب مناسب است، در حالی که یک تیزر 60 ثانیه ای برای اینستاگرام بهترین است.

5. یک Call-To-Action واضح ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که در هر ویدئویی که ارسال می کنید از یک call-to-action یا CTA شفاف استفاده می کنید. بدون CTA واضح، بینندگان گیج خواهند شد و نمی دانند در قدم بعدی چه کاری انجام دهند. اگر می خواهید ترافیک بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید، این وظیفه شماست که پیدا کردن سایت تان را برای مخاطبان آسان تر کنید.

نکات:

– هنگام ارسال ویدئو در رسانه های اجتماعی، یک CTA و لینکی را ایجاد کنید تا افراد از وب سایت یا صفحات فرود شما بازدید کنند.

– به دلیل درخواست مخاطبان برای محتوای ویدئویی بیشتر و ظهور یوتویوب به عنوان دومین وب سایت بزرگ در جهان، به نظر می رسد بازاریابی ویدیویی آینده بازاریابی محتوا است.

ابزارهای بازاریابی ویدیویی

در آخر، اگر می خواهید در بازاریابی ویدیویی شروع موثرتر و بهتری داشته باشید، لیستی از ابزارهای ساخت و بازاریابی ویدیویی زیر را به شما پیشنهاد می کینم:

– ابزارهای انیمیشن DIY

– پلتفرم های بازاریابی ویدیویی

– پلتفرم های  پخش زنده

– ابزارهای ویرایش ویدیو

– فیلم های تعاملی

– کتابخانه جلوه های صوتی

– کتابخانه ویدیو آنلاین

– ابزارهای ضبط صدا

– برنامه های نویسندگی

نتیجه گیری

امروزه بازاریابی ویدئویی در میان کسب و کارها جایگاه و اهمیت بالایی دارد به طوری که اکثر مدیران برای بازاریابی کسب و کار خود از این استراتژی استفاده می کنند. اما تنها ساخت و تولید ویدئو کافی نیست و شما باید دانش و اطلاعات کافی از ویدئو مارکتینگ داشته باشید تا بتوانید با به کاربردن آن ها در ساخت ویدئوی خود، افراد زیادی از ویدئوهای شما بازدید کنند.

توجه کنید که نحوه استفاده از بازاریابی ویدئویی از حساسیت بالایی برخوردار است و بدون یک مشاوره خبره امکان پذیر نمی باشد و ممکن است نتایج مطلوبی را برای شما به ارمغان نیاورد. شرکت دیجیتال مارکتینگ انجام میشه با بیش از صدها نمونه کار ویدیو مارکتینگ در اصفهان و دارای بهترین متخصصان در زمینه بازاریابی ویدیویی می تواند به شما بهترین مشاوره را ارائه دهید و این مسیر را برای شما هموار سازد.

img_divider

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

مزایای اصلی خدمات

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

  خانه خود را با یک باغ زیبا گسترش دهید
  ارزش اموال شما چندین بار ارزش اولیه را افزایش می دهد
 زیبایی باغ زیبایی که با سن بهبود می یابد
  زمینداران گواهی شده و مطمئن تمام شده است
  متخصصین ما در سمینار آموزشی سالانه شرکت می کنند

علاقه مند به این سرویس هستید؟ رزرو وقت